Pagina's

donderdag 3 januari 2013

Kerstsfeer

Dit jaar waren we extra vroeg met het zetten van de kerstboom en het aanbrengen van de kerstversiering. Vorig jaar zaten we volop in de schilderwerken en lukte het nog net voor kerstmis om het weer wat gezellig te maken.  Dit jaar begonnen we er al begin december aan.  Er broeiden ook wat ideetjes om zelf aan de slag te gaan, zoals deze 2 kerstslingers.  Zo kon ik eindelijk nog eens wat kerststofjes verwerken die er al zo lang liggen.  






In lang vervlogen tijden maakte ik ook al eens wat versiersels met de naaimachine.  Bijvoorbeeld deze hangertjes.  Ik sjorde (ben nog bij de scouts geweest) wat takjes bij elkaar tot een soort boompje (maar Peter vindt het eerder een zeilschip !) en hing ze erin.  Die 2 kleine boompjes zijn overschotjes van de vlaggenlijn, die met fiberfil werden gevuld en op een fotostokje geprikt werden.



Dan had ik ook nog een appilicatie liggen die op een groene jutelap genaaid is.  Die hangt nu aan ons magneetbord (met veel sterke magneten zodat ie niet naar beneden schuift)  


Tot slot nog een 'rendierhanger' waarvan ik het voorbeeld ooit eens uit een Libelleke uit ver vervlogen tijden haalde, denk ik.  



Pruts breekt ondertussen verder het kot af :



Maar ge kunt er niet kwaad op zijn he !


En ook Panter doet weer goed haar best !





Alleen Mandarien blijft onverstoorbaar bij al dat jonge geweld.  Zo zen als wat !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten