Pagina's

vrijdag 1 februari 2013

Vosje en giraf

Vorige zomer werd Fien geboren, het schattige dochtertje van een lieve collega.  Op haar geboortekaartje stond een girafje en in die periode vond ik via Pinterest een leuk patroontje voor een giraffenknuffel.  Dat ging ik dus eens maken zie.  Dezelfde stof (die ik ik ooit in Amerika bestelde) gebruikte ik ook nog voor een tas (de binnenkant dan wel) die handig dienst kan doen om bijvoorbeeld knuffels in op te bergen. Voor de buitenkant gebruikte ik een bloemenstofje.
Nu viel plots mijn frank - euro - dat het girafje eigenlijk wel in de kleuren gemaakt is van mijn collega haar favoriete voetbalploeg, namelijk SK Lokeren.  En die spelen met geel, wit en zwart.  Toch even verifiëren, dacht ik, en kwam zo terecht op de website van de ploeg.  Na wat gesurf kwam ik daar dan ook te weten dat de mascotte een vos is.  Ha, fantastisch, als ik nu ook eens een vosje maak, want daarvan had ik er op Pinterest ook al een paar de revue zien passeren.  En zo bekeek en bestudeerde ik heel wat vosjesafbeeldingen en tekende er tenslotte zelf eentje. Daarna bestudeerde ik het tenuutje van de spelers en probeerde dat ook nog na te maken.  Ik gebruikte een wit T-shirt en een oude trainingsbroek van de jongens en vond tot slot ook nog een paar gele sokken die ik in sokjes omtoverde.  Ik had een patroontje liggen voor een poppen-T-shirt en een poppenshortje, paste het nog wat aan en voilà, vosje kon zijn kleertjes aan.  't Was soms wel wat foefelen en foeteren met die kleertjes, maar 't is redelijk in orde gekomen.  Als kers op de taart haakte ik nog een geel-zwart-wit sjaaltje en nu is hij helemaal uitgedost om mee te gaan supporteren.  Hop hop hop, SK Lokeren aan de top !

Vorige week heb ik haar eindelijk het cadeautje overhandigd en ze was er superblij mee.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten