Pagina's

woensdag 27 maart 2013

Nog eens een uil … en een poes

Het moest er nog eens van komen om een uiltje te maken.  Het was al eventjes geleden, maar ik wilde er mijn super collega vandaag mee verrassen voor haar verjaardag.  Ik koos een groen stofje dat ik al gebruikte voor een katje.
Ik veranderde een van mijn patroontjes nog een beetje, maakte er een 'poepje' aan zodat ie beter kan blijven zitten (zoals bij deze uiltjes), stikte een paspeltje aan de vleugels en liet nog wat pluimpjes uit zijn oren komen.


Mijn collega heeft een superlieve Britse korthaar.  Een echte snoes !
Ik kon het dan ook niet laten om eens een 'lookalike' te maken.

Eerst een kleine opdracht : bekijk telkens de 2 foto's en zoek de verschillen.




Dat was een makkie, natuurlijk !  Toen ie af was, vond ik hem wat streng kijken en wou ik hem dan toch nog een lachend gezichtje geven.  Gelukkig lukte het nog redelijk.  Tweede verschil : ik vond dat hij ook nog een shortje moest hebben, om er wat 'kwajongensachtiger' uit te zien.  

Jammer dat ik mijn fototoestel niet bijhad.  Het was echt grappig om te zien hoe geïnteresseerd de 'echte' kat zijn nieuwe maatje ging besnuffelen.  Dat komt zeker goed tussen die twee …



2 opmerkingen:

  1. Oooooh, die poes! Die vind ik zo geweldig! Heb je daar een patroontje voor online gevonden? Die zou ik zo graag ook eens maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er niet direct een patroontje voor gevonden. Meestal doe ik hier en daar wat inspiratie op en teken ik dan zelf iets. Ik denk zelfs dat ik me voor de pootjes gebaseerd heb op de tante-Hildepop. Ik wil het patroontje altijd eens overtekenen op een A4-tje en inscannen hoor.

      Verwijderen