Pagina's

maandag 30 december 2013

Hamburger Liebe

Ik wilde mijn motto : 'De trein is altijd een beetje lezen (en/of kruiswoordraadsels invullen en/of sudoku's oplossen)' eens veranderen in 'de trein is altijd een beetje haken'.
Op weg naar Hamburg had ik daar dan ook wel even tijd voor ;-)


Hier vond ik de uitleg voor het boompje.  Het sterretje moet er nog op, maar die uitleg had ik niet meer genoteerd voor we vertrokken. Op deze blog vind je trouwens heel veel leuks.  Ga maar eens piepen.

Enfin, mijn boompje mocht bij aankomst meteen onze sobere (doch stijlvolle) kamer opfleuren.

 Iets in die zin, maar met wat meer privacy.

Op 26 december zijn alle winkels potdicht in Duitsland, dus hielden we het bij sightseeing en windowshopping, hetgeen niet slecht is voor de portemonnee.

'Handen af!', lijkt ze wel te roepen en liefdesslotjes geven wat kleur aan de bruggen.
Hé, die ene had wel van ons kunnen zijn !

Nog helemaal in kerstsfeer.


Wie het schoentje past …

 … verliest zijn gezicht.  Of misschien toch niet ?

Miniatur Wonderland vormt de grootste attractie van Hamburg.  Met de echtgenoot als modelspoorliefhebber konden we dat uiteraard niet missen.  Je vindt er trouwens de grootste modelbaan ter wereld (met zo'n 13 km spoor). Momenteel zijn er zo'n 12 wereldthema's maar er wordt nog steeds uitgebreid.
Je kijkt je ogen uit, niet alleen omwille van de treinen, maar vooral vanwege de prachtige ienimini tafereeltjes.  Alles is tot in de kleinste details uitgewerkt.  Geweldig !
We trokken echt honderden foto's.  Ik probeer enkele indrukken weer te geven.

In een aparte zaal vind je historische tafereeltjes.

Vooral onder de indruk van die petieterige details !

Leuke strandtaferelen

Een heus popconcert van DJ Bobo.  Geen een ventje is hetzelfde.


Soms ondeugend.

Of gewoon grappig

Het einde van de wereld (bij een blik achter de schermen)

En zie, hoe schattig

En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan …

Hamburg was ook :
kuieren in Speicherstadt waar een complex van negentiende-eeuwse pakhuizen bijna letterlijk in het water staan

en in HafenCity met zijn moderne architectuur

De Elbphilharmonie, het nieuwe symbool van Hamburg, nog volop in constructie.  Daar wil ik wel eens een concert bijwonen.

Niet meer bijkomen van de 'foto van de dag' in de krant

Nog een paar selfies

en dan de trein weer op


Oh ja, voor degenen die ik met mijn titel op een verkeerd spoor zette, die mooie 'Hamburger Liebe'-stofjes heb ik daar jammer genoeg niet gevonden ;-)

Laat het nog spetteren en knallen bij de overgang van oud naar nieuw !  Heel veel geluk gewenst voor 2014 !  Maak er een boeiend en creatief jaartje van !
Tschüss !


11 opmerkingen:

  1. Alle goeds het komende jaar! En wat een fijne dag heb je precies achter de rug :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Ik was al een paar keer in Hamburg en vind het een heerlijke stad, hoewel ik nog niet in Miniatur Wonderland geweest ben. Moet ik een volgende keer zeker en vast proberen, want je foto's zien er super uit.
    Jammer voor jou dat de winkels gesloten waren, want er zijn heel leuke wijkjes met zalige winkeltjes daar ... Ga zeker nog maar eens een keer terug zou ik zeggen :)
    Je haakwerkje ziet er trouwens ook goed uit!

    Een fijn eindejaar alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dochter heeft in 2013 een half jaar in Hamburg gewerkt en gewoond. Zij heeft er in tegenstelling tot jou, wel haar liebe gevonden. Ze zit met hem momenteel in Nicaragua. Ik stuur hun beiden de link naar je post door. Ze zullen er zeker van genieten. Vooral Miniatur wonderland lijkt me echt iets voor haar Duitser. Ziet er heel erg mooi uit, en je hebt weer schitterende foto's gemaakt voorzien van gezapig commentaar.

    De pakhuizen herken ik, we hebben daarlangs een boottocht gemaakt. Was ook al indrukwekkend.
    Hamburg is best mooi, vind je niet?

    a propos, Hitler look alike cats vind je heel veel hier:
    http://www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin/seigmiaow.pl?8688

    Het is vooral heel vreemd als kleine schattige kittens zo'n moustache hebben.

    I love your selfies! (ik merk de ondeugendheid waarmee je al je kattendialogen in je tekstballons zet, in je ogen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aha, dan zie ik je eens op een foto :)
    prettig eindejaar en maak er een super nieuw van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In dat miniatur wonderland hebt ge u een kriek gelachen zeker?! Zo een leuke dingetjes die ertussen zitten.
    T Was blijkbaar echt wel een leuk uitstapje. Geniet ook nog van de rest van dit en het volgende jaar en van de rest van de vakantie!. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De foto's tonen dat het leuk was en je leuke dingen zag :) prettig eindejaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat we via je toffe foto's mogen meegenieten van jouw fijne uitstap. Fijn eindejaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi verslag! Heerlijk, zo'n weekendje weg-voor-2 !!
    De foto's zijn prachtig. Net als het haakwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi overzicht van een prachtig uitje! Ja haken op de trein, doe ik ook altijd :-) Fijn eindejaar en alvast een mooi en creatief 2014 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn nieuwjaar, veel creatieve inspiratie en een goede gezondheid!
    Hamburg = miniatuur land? deze zal ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Mandarien,
    Thank you for your nice words and for the links to my tutorial and blog! I really love your yellow Christmas tree!
    When back from holidays, I will post a picture of your tree on my blog!
    Thank you and happy 2014, xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen