Pagina's

maandag 15 december 2014

Veel te vertellen …

Ik niet hoor.  Examenperiode, weet je wel.
Zij, daarentegen …




Een pittige discussie me dunkt ! Dat komt niet meer goed tussen die 2 !

Ik zei het al : examentijd !  Dus zijn we helemaal gefocust.  De laatste loodjes en dan kunnen we ons eindelijk met de kerstvoorbereidingen bezighouden :-)

Een beetje hulp bij het verbeteren is welkom, he Mandarien ?

Maar Mandarien denkt er anders over.

Hier manneke, neem een rode stylo en help een pootje !

OK, hij heeft blijkbaar andere katten te geselen, de snoodaard !

Pruts is weer in haar nopjes !  Haar Boom waar ze een jaar op heeft moeten wachten, staat er eindelijk !
Ze kan niet wachten om hem uit te proberen.


Intussen hangen de lichtjes er ook al in. Nu de rest nog.  We kijken nog even de kat uit de boom.
Weldra is het nieuwe er af en gaat ze weer braaf op haar 'normale' plaatsje liggen ;-)

Nu we het hier toch over katten hebben : enkele kattenkussentjes kunnen er nog wel bij zeker ?
Ik maakte er al eerder enkele, maar was nog steeds op zoek naar een leuk kussenformaatje.  De eerste die ik maakte vond ik nogal aan de grote kant, dus tekende ze ik nu een serieuze maat kleiner.  Misschien en ietsie pietsie te klein, maar als tweelingskes naast elkaar hebben ze wel iets snoezigs.


Ik scande het patroontje in en hier kan je het downloaden.

Tot slot nog een ritspoes (zoals hier)

samen met ritshond (zoals hier)

Zo af en toe komt Mandarien aandacht vragen in mijn bureautje.  Na een uitgebreide aaibeurt springt hij in mijn papierbak om een dutje te doen.  Deze keer installeert mijnheer zich languit achter mijn toetsenbord.
Tijd voor een fotosessie met de blog-met-zijn-naam op de achtergrond ;-)
Even checken !



En, zagen jullie dat leuke mini-sneeuwmannetjeskettinkje aan mijn lampje bengelen ?

Dat kwam hier vorige week toe in een leuk pakketje !
Ingridje, ge zijt ne krak !  Ik snap nog steeds niet hoe je dat zo fijn hebt kunnen maken.  Het is echt prachtig en superschattig !  Dikke dikke merci !
Kijk maar eens op haar blog : het is er al vééééél kerstiger dan hier.  Oh help, ik zal maar eens vlug aan een inhaalmanoeuvreke beginnen !


16 opmerkingen:

  1. All of your cats - and the dog - are beautiful - especially Arien - orange kitties are my favourite :) I didn't know that your blog was named after your kitty - he's a lucky boy - I hope he shows the proper appreciation, LOL!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mandarien en Wittekop kunnen het nogal uitleggen, zei het niet op de meest vriendelijke toon....
    Hier ook de laatste examenloodjes voor de jongens, vandaag allebei het laatste vak te doen, natuurkunde en Duits, en dan zijn ze toe aan vakantie (en wij ook) !
    De kleine poezekes zijn schattig , ik pin ze !
    Pruts in de boom kan dienst doen tijdens een les spreekwoorden en gezegden...
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke schattige kussentjes en ritszakjes!!Jij blijft bezig zeg,nog even en je kan genieten van wat vrije tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kussens zijn keischoon, zeker die met de gele en de veelkleurige blokjesstof. We hebben je genomineerd voor de 10 van 2014, benieuwd wat dat gaat geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yeuh nog eentje voor de sneeuwpoppekesclub! Welkom! Met hoeveel zijn we nu al? Orenske heeft nogal geboetseerd hé! Een sjoeke is 't!
    Amaai gij waart gerust in de discussie... ik dacht subiet vliegen die mekaar in de haren... of hebt ge dat just niet meer kunnen filmen? ... Die witte is dat ook eentje van jullie... die keer pertang supervals!
    Lichtjes in den boom en de drie poezen erin? Klaar! En meteen de origineelst versierde boom! ;-)
    Volledig fan van de foto met mandarien op de voorgrond van je blogpagina! :-) En die poezenkussenkes! Zo schoon...ik kijk al uit naar een kant-en-klare hobbykamer... dan ben ik in geen tijden meer vanachter mijn machien te slaan! En zo een poezeloezekussentje staat alweer op mijn toedoelijstje!!! Een ellenlang toedoelijstje trouwens... aiaiaia.
    Nog veel leuk verbeterwerk...tja sportkotters hebben het tijdens de examens makkelijker... ge had daar vroeger moeten aan denken! Ik wist wel beter! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks zo plezant als 's morgens wakker te worden en een blogske van mANdarien te kunnen lezen !! Ik kan weer lachen voor de hele dag !!
    Mandarien die meegedaan heeft aan de nationale staking gisteren, geweldig ;-). En 't is ne echte, hij zorgt er dan ook nog voor dat de werkwilligen niet kunnen werken door een toestenbord te gijzelen (nu ik er over denk, ik denk dat hij gisteren iets té goed naar het nieuws heeft gekeken hihi... Stakingen en gijzelingen...)
    En dan Pruts. Dat méént ge niet !! Kat in boom syndroom ?!? Die foto's zijn gewoon hilarisch, ik kwam niet meer bij !! Ik moest direct aan mijne boom hier denken... Wat ben ik blij dat labradors en ezels niet in kerstbomen kruipen.. Hebt ge nu echt de lichtjes in de boom gehangen met kat er nog in ? Kunt ge Pruts niet aansluiten op het lichtsnoer, wie weet krijgt ze dan een rood oplichtend neuzeke ;-)))
    En de kussentjes, och die zijn weer schoon ! En die ritstaskes !! Zo lief !
    En ben blij dat sneeuwmanneke naar u kijkt tijdens het bloggen :-)... bloos bloos....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik deed van pinner-de-pin want dochterlief, die zal er weg van zijn, van zo'n poezenknuffel. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kussentjes leg ik eens voor aan onze oudste! Zal ze wel leuk vinden. Bedankt voor het patroontje.
    En ja, verbeteren, stapeltje per stapeltje wegwerken. Soms zeg ik wel eens aan de lln dat de verbetermachine op school 'te druk' was en de toetsen pas de dag nadien zullen verbeterd zijn. En dan laat ik me eens goed gaan, vol overtuiging ... en altijd één die het gelooft hé ... Lukt dit verhaaltje ook als je over je poezen begint?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een saaie conversatie tussen Mandarien en Wittekop, volgens mij herhalen ze voortdurend dezelfde woorden:
    'gij zijt stom!", "ge zijt zelf stom", "neen, Gij zijt stom", "Neen, gij!..;"
    Wel geweldig hoe Panter vanop veilige afstand observeert (die is slimmer)

    Supermooie poezenkussens!

    En 't is te zien dat we allebei lesgeven. Toevallig heb ik gisteren ook een Lou-helpt-mee- examensmaken gepost. zijn we nu alletwee stom of maakt het onderwijs ons zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier is het verbeterwerk gedaan jippie!
    zeg heb je ook een patroontje van die ritspoes die is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mandarien steelt de show!
    Wat een geweldige kussentjes heb je gemaakt! En niet te klein hoor, alleen heb je dan een hele ehhh... Kudde(?) kattenkussentjes nodig :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie dingen weer allemaal ookzo fleurig daar word een mens blij van ,en grappig die sneeuwmannetjes zo hier en daar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, wat mooi allemaal, en eigenaar van zo'n knap sneeuwmannetje. Je kussen zijn weer geweldig en je ritsdieren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Morgen nog inhaalexamen voor de 'zieke' kindjes en het verbeterwerk zit er hier weer op voor dit jaar. Nog veel plezier met uwe rode stylo ;) ik zal blij zijn als de mijne weer mag verdwijnen in mijn pennenzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke knuffels weer. En dat filmke.... hahaha wat een conversatie hadden die 2. :-)

    BeantwoordenVerwijderen